שומרים על קשר עם החיסכון הפנסיוני – איתור כספים

Reading Time: 2 minutes

שומרים על קשר עם החיסכון הפנסיוני – איתור כספים

מעת לעת עולה לשיח הציבורי נושא הכספים האבודים והנשכחים בחברות הביטוח  , קרנות הפנסיה , הגמל , הבנקים וגופי הלוויין שסביבם  . אולם חרף העליה במודעות הציבורית המחוקק עדיין לא נקט בתקנות ברות תוקף שיקלו על איתור הכספים. בכתבה שלפנינו נגיש מספר טיפים כיצד לחזק את הקשר עם החיסכון הפנסיוני , דרכים לאיתור כספים רדומים ונקנח בסרטון מתוך התוכנית של אורלי וגיא בנושא איתור כספים אבודים. אז איך מוצאים כספים אבודים ובעיקר איך נמנעים מלאבד כספים

צרכנות אקטיבית ואחריות אישית – גם בתחום הפנסיוני

החיסכון הפנסיוני היא עסקת ארוכת טווח . עקרונית היא אמורה להתמשך על פני כמה עשורים. כיום כבר נהוג להטיל , לפחות חלק מהאחריות למעקב אחר המוצר לאורך השנים גם הלקוח. רצוי להכין קלסר עם מספר חוצצים , ולתייק את הדיווח הרבעוני / השנתי בחוצץ מפרד לכל תוכנית . יצירת תיק מסמכים לכל מוצר תסייע לשמירה על קשר עם היצרן והמוצר ובעתיד תסייע לבדיקות הלימות החיסכון המוצר .

עדכון חברת הביטוח / קרן הפנסיה / קרן ההשתלמות / קופת הגמל בשינוי כתובת

לקוחות רבים מספרים כי נקודתהניתוק מהכספיםהיא בעת שינוי כתובת או שינוי מקום עבודה והחלפת הסדר פנסיוני. על הלקוח ליזום עדכון של חברת הביטוח / קרן הפנסיה / קרן ההשתלמות / קופת הגמל בשינוי כתובת או מספר טלפון. העדכון השוטף יסייע לגוף המוסדי לשמור אתכם על קשר,העדכון יסייע לגופים לשמור אתכם על קשר רציף ותקין ולאפשר לחוסך לבצע חלקו במעקב.

מענקים לעצמאים ואנשי מילואים 

מעקב אחר דוחות רבעוניים ושנתיים

הדוחות נשלחים אחת לרבעון/ שנה  , בכפוף להפקדות והחיסכון , לעמית . יש לעקוב אחר הפרטים המצוינים בדו"ח  להשוות אותם לפרטים בדו"ח הקודם ולהתריע בפני חברת הביטוח על פרטים חשודים , להתקשר למוקד ולשאול שאלות ולעמוד על הזכות לקבל תשובות מניחות את העת. אפשרות שנייה היא לפנות אחת לשנה לבקרה על הדוחות  או להשתמש בכלים  המופיעים באתר בקישור זה . מעת לעת , קורה והדוחות התקופתיים לא מגיעים ללקוח, ממגוון סיבות. אל תתעצלו – הרימו טלפון למוקד השירות של היצרן ודרשו לקבל את הדוח.

איתור כספים בשלב מוקדם לאחר ניתוק הקשר

לאיתור הכספים זמן קצר לאחר ניתוק הקשר עם הגוף המנהל יש חשיבות מירבית. לא רק לאיתור המוצר , אלא גם לאפשרויות לנמל את היתרונות הגלומים בחלק מהמוצרים , כגון מוצרים מבטיחי תשואה , מבטיחי מקדם גמלא מיטבי , דמי ניהול או תנאים אחרים. מלאכת האיתור במקרים כזו היא קלה יותר ולפונים לשירות מקצועי – הוא זול יותר מטיפול במוצר שהקשר איתו אבד לפני שנים רבות. במשך השנים איכות הנתונים לגבי המוצר הולכת ויורדת ואיתור מהיר יכולה לחסוך לכם לעיתים עד עשרות אלפי שקלים .

קישורים רלוונטיים  : שירות איתור כספים * הדו"ח התקופתי לעמית * קישורים שימושיים לכל החברות * שירות שאלות ותשובות

בואו לבדוק כמה אתם משלמים באמת ולחסוך אלפי שקלים  !!!

תודה על הפניה לאתר הכלכלן !האתר נמצא בבעלות פרטית מלאה והשירותים בו כרוכים בתשלום . אנא השאירו פרטי התקשרות ונציג מקצועי יחזור אליכם בהקדם.

מופעל ע"י Fast Secure Contact Form