מה שלחה חברת הביטוח בדואר ? הדו"ח השנתי ככלי לגלוי טעויות

 דו"ח או ברוך ? מה שלחה לכם חברת הביטוח בדואר ?  

בימים אלו קבלו החוסכים את הדו"ח השנתי של החסכונות הפנסיוניים , קופות הגמל הפנסיה וההשתלמות. הדו"ח אמור לשקף ולספר בצורה פשוטה וברורה את יתרת החיסכון , ההפקדות והעמלות שנגבו מחשבונו של החוסך . בלא מעט מקרים משקף הדו"ח טעויות יקרות בניהול החיסכון , התייקרות שרירותית של העמלות וכספים שנגבו מאיתנו אבל מצאו את דרכם לחיסכון של משהו אחר .  

אתר הכלכלן מציג 4 בדיקות ביתיות פשוטות שיעזרו לכם להבין מה באמת אנחנו מחזיקים ביחד – דו"ח או ברוך ?  וקובץ עזר לבצע אותן

 

בדיקה ראשונה – הפרטים האישיים

 בשבוע שעבר נתקלתי במקרה מוזר. חוסך שפנה לאתר הסב את תשומת ליבי לדו"ח תקופתי שנשלח אליו ובו היה רשום כמבוטח , אך מספר תעודת הזהות היה של אחותו ושמות המוטבים לא היו מוכרים לו כלל. כל לקוח מחויב לבדוק את הפרטים האישיים ולוודא שהם נכונים. החל מתאריך הלידה וכלה בכתובת ובמספר תעודת הזהות.. בדיקה זו נחשבת לפשוטה וקלה ביותר.

בדיקה שניה – ההפקדה החודשית למול תלוש השכר

 השוו את ההפקדות בטופס 106 ובתלושי השכר לסכומים המוצגים בדו"ח. חייבת להיות זהות של 100% בניהם. אחרת – פנו לחברת הביטוח לקבל הסברים. טעויות אנוש ואתגרים טכנולוגיים גורמות ללא מעט עיוותים בפיצול הכספים והעברתם מחשבון העובד והמעביד לחשבון שגוי. גלוי הטעות בשלב מוקדם

בדיקה שלישית – השוואה לשיעור שמי הניהול שנגבו בשנה שעברה

רבות דובר לאחרונה על הייקור השרירותי והשערורייתי של דמי הניהול. השוו את שיעור דמי הניהול המוצגים בדו"ח השנתי לאלו שהוצגו בשנה שעברה. אם הנתון השנה גבוהה מהשנה הקודמת – אז כנראה שיש לכם בעיה יקרה.

בדיקה רביעית – בקרה שנתית של החיסכון , לא למקצוענים בלבד

בדיקה זו אומנם מצריכה יותר ממעט ידע בסיסי אולם את הרובד הראשון שלה יכולים לבצע לא מעט לקוחות לבדם . השוו את יתרת הסגירה של הדוח הקודם ( של שנה שעברה ) ליתרת הפתיחה של הדו"ח הנוכחי. במידה והן לא זהות – יש לדרוש הסבר מדויק וברור מהחברה המנהלת. לרוב , יתוקן הדו"ח ויתרת החיסכון שלכם תעודכן למספר הנכון.

[si-contact-form form='1']