איתור כספים אבודים ונשכחים

Reading Time: 3 minutes

איתור כספים אבודים ונשכחים הר הכסף שלך 

איתור כספים אבודים ! חוזר שחדש שפרסם משרד האוצר חושף את הציבור לנושא הנכסים ללא דורש ויישומו יקל בעתיד על איתור כספים ונכסים פיננסיים. שירות אישי באמצעות אתר אינטרנט בנושא פנסיה וביטוח !  איתור כספים אבודים ונשכחים הר הכסף שלך עלות השירות 19 שח בלבד 

איתור ופדיון כספים אבודים  – בנקים  + ביטוח + פנסיה  + גמל והשתלמות 

השאירו פרטים באתר לנציג מקצועי

עכשיו באתר הכלכלן  

איתור כספים אבודים וירושות תוך 24 שעות 

 איתור חשבונות רדומים בבנקים הר הכסף 

איתור חשבונות רדומים בבנקים הר הכסף

בשנים האחרונות ניתן לבצע איתור כסף אבוד או ירושות של נפטרים באמצעות אתר הכלכלן ! השירות מאפשר איתור כסף אבוד לפי תעודת זהות או ירושה של אנשים שנפטרו בעבר והשאירו אחריהם יתרות בקופות גמל , קרנות פנסיה  , קרנות השתלמות , ביטוחי מנהלים וקרנות פנסיה ותיקות כמו מבטחים .

בעבר פורסם על ידי מרכז המחקר והמידע  של הכנסת סקירה מקיפה אודות , מצב הנכסים ללא דורש במדינת ישראל . סקירה זו לא ידעה להצביע על מספרים אולם הערכה היא שמדובר במיליארדי שקלים. הכספים והנכסים מנוהלים /מוחזקים על-ידי מוסדות פיננסיים, חברות ביטוח, קרנות פנסיה, בתי-חולים, קליניקות, תאגידים עסקיים, משרדי ממשלה, רשויות ממשל, חברות ממשלתיות וכיו"ב.

נכסים ללא דורש ,הוגדרו ככאלו  ש :

    1. • בעליהם שכחו מקיומם או אינם מודעים לקיומם

•  בעליהם אבדו מסיבות כאלה או אחרות

• בעליהם לא אותרו או זהותם אינה ידועה

בנוסף האירה הסקירה את הנהלים והתקנות הקיימים במספר מדינות בחו"ל.

איך שוכחים כסף כיצד נוצר כסף אבוד הר הביטוח הר הכסף 2   ?

1.מודעות ( למעשה חוסר מודעות )לא מעט אנשים באוכלוסיה לא שאינם מודעים לזכויות הסוציאליות המגיעות להם על פי חוק, אלא מכורך נסיבות שונות אינם מודעים אף לזכויות שנרכשו עבורם על ידי המעסיקים. צווי הרחבה  בענפי השמירה והניקיון , חברות כח אדם ועוד , משיתים על המעסיק תשלומים לקופות פנסיוניות . העובדים שלא תמיד מודעים להסדר הפנסיוני וממילא לא לנכסים הנצברים.

2.מעבר תכוף בין עבודותמעבר תכוף בין עבודות , במידה והמעסיק לקופת פיצויים אישית או לביטוח פנסיוני כזה או אחר , יכול ליצור מצב שבו נפתחות לעובד מספר קופות תוך כמה שנים. בעת מעבר בין העבודות  הסכומים המצטברים זעומים או שמחייבים במס בעת המשיכה  , העובד משאיר את הכספים בקופה , ממשיך הלאה , הכספים נשכחים ובינתיים מספר הקופות האלו הופך לקרן נאה וייתכן אף שפטורה ממס .

3.מקרה פטירה של בעל הנכס לעיתים מקרה פטירה ללא מינוי מוטבים או חוסר ידיעה של מוטבים יכול לגרום לסכומי כסף לא מבוטלים להישכח בגופים המנהלים.

התקנות החדשות – האם יש בשורה אמיתית  ? לאחרונה פרסם משרד האוצר טיוטא בנושא נוהל איתור עמיתים ומוטבים (חוזר גופים מוסדיים 2009-207  סיווג: <טיוטה> ) . הכותרת התמימה לכאורה נוגעת לאחד הנושאים הרגישים , שלא נאמר טאבו , בתחום ניהול כספי עמיתים ולקוחות . אין הערכה מדויקת על היקף הכספים שמוגדרים " ללא דורש " ומנוהלים בגופים המוסדיים אך ההערכות נעות סביב מספר מיליארד שקלים . כספים אלו  , מהווים מקור רווח לא מבוטל עבור החברות המנהלות ומשיכתם מהקרן עלולה מן הסתם לפגוע ברווחיות הגופים.

ממה חוששים מנהלי הכספים לרוב , הכספים הנשכחים מניבים דמי ניהול שמנים לגופים המנהלים . איתור הכספים על ידי בעליהם החוקיים או יורשיהם עלול לגרום לבעיות הבאות  :

  1. פגיעה ב EV ( בשל איתור כספים ומשיכתם )
  2. פגיעה ברווחיות
  3. הוצאות שירות
  4. מעמסה על מערך השירות
  5. פגיעה בעתודות ובאיזונים אקטואריים עדינים

 

דרכים למימוש ואיתור כסף אבוד לפי תעודת זהות משרד האוצר

  1. פעולות לעדכון נתונים אודות העמיתים
  2. קביעת נוהל עבודה לאיתור עמיתים שהקשר עימם נותק
  3. קביעת נוהל עבודה לאיתור מוטבים לאחר קבלת הודעה על פטירת עמית
  4. קביעת כללים להעברת כספים לידי האפוטרופוס הכללי
  5. נוהל דיווח תקופתי לממונה
  6. פעולות שוטפות שיינקטו על-ידי הגוף המוסדי

ואיך כל זה עוזר לך לאתר את כספך?

בטווח הארוך, במידה וכל הגופים יעמדו במטלות החוזר , אמור יעמוד לרשות הציבור מאגר נתונים זמין לאיתור כספים ללא דורש. בטווח הקצר, למוסדות הפיננסים שמתפרנסים מניהול כספים , לא יסתערו מן הסתם על מאות אלפי החשבונות הרשומים ויתחילו במהלך איתור בעלי הכספים , בדומה לתהליך שעוברים לדוגמא , חייבים. הלקוח הסביר , עדיין יזדקק לאיש מקצוע מתחום הפיננסים , שבאמצעות שאלונים, תלושי שכר , וניסיונו האישי יוכל לאתר את הגוף המנהל והחשבון הרדום.

איך מאתרים כספים ?
הדרך לתיבת האוצר יכולה להיות פתלתלה ומייאשת לכן כדאי להסתייע בחברה מקצועית לאיתור כספים .

כיום פועלות בישראל למעלה מאות קופות פיננסיות , שלא לדבר על תוכניות חיסכון וחשבונות רשומות רדומים בבנקים. מכיוון שהקשר עם בעלי הכספים אבד  ( מעניין למי נשלחים הדוחות הכספיים ), יש צורך לפנות לגופים ולהציג שאילתא מסודרת לגבי ייתכנות קיום הנכסים והכספים באמצעות מוקדי השירות. למוקדים , לרוב לאחר המתנה ממושכת , יש נוהלי עבודה קפדניים וברורים המבטחים שהכספים לא יצאו מהקופה שבריר שנייה לפני המחויב בחוק . ניתן להיעזר בנותני שירות שמציעים את שירותיהם ברשת האינטרנט אולם יש להגדיר מראש את הסכם החיפוש ולבדוק היטב טרם החתימה את עלות החיפוש והאיתור ואת ההתחייבויות הכספיות הנדרשות מרגע איתור הנכס .  שאלות ובקשות לשירות ניתן להפנות אלי במייל .

איתור כסף אבוד של נפטרים ירושות ⇐

איתור כסף אבוד של אנשים חיים כולל מלווה מדינה ⇐

שירות איתור כסף אבוד ענה על מספר שאלות קצרות ותוכל לגלות כספים אבודים ממקומות עבודה ישנים לקבל תמונת מצב פנסיונית איתור כפל ביטוחים און ליין