תעודת נכה דיגיטלית ביטוח לאומי הנפקת תעודה באינטרנט

תעודת נכה דיגיטלית ביטוח לאומי הנפקת תעודה באינטרנט

מקבלי קצבאות נכות כללית, שירותים מיוחדים, ילד נכה או ניידות – עשויים להיות זכאים לתעודת נכה. מה בכתבה?. על ההטבות הנלוות לקצבה, מענק לכל אזרח. איך מקבלים את התעודה?. בהמשך העמוד ישירות באתר הביטוח הלאומי תעודת נכה דיגיטלית באינטרנט כרטיס נכה פטור מתור.

הזמנת תעודת נכה ביטוח לאומי

הזמנת תעודת נכה ביטוח לאומי

מה מעניקה תעודה מטעם הביטוח הלאומי?. הטבות, הנחות, קיצור תור

התעודה מעניקה הטבות והנחות בשלל גופים, לדוגמה הנחות בתחבורה הציבורית, בכניסה לאתרים ומוזיאונים ועוד. כמו כן התעודה מקנה פטור מעמידה בתור ופטור מתשלום עבור מלווה, לאנשים מבוגרים וילדים שנקבעה להם 50% נכות רפואית לפחות בשל מוגבלות שכלית או נפשית, או הנמצאים על הספקטרום האוטיסטי. בתעודת הנכה מופיעה ההטבה "פטור מתור/ פטור מתשלום מלווה". 

דרגות אובדן כושר עבודה בביטוח לאומי כך נקבעת הקצבה החודשית

לביטוח הלאומי ישנן 2 הגדרות לקביעת הנכות. הראשונה נמדדת באחוז רפואי והשנייה באמצעות אחוזי אי כושר עבודה. 

דרגת אי כושר מלאה 100% 
74% דרגת אי כושר
65% נכות דרגת אי כושר שלישית 
60% דרגת אי כושר נמוכה 

 

כיצד משולמת קצבת נכות לזכאי הביטוח הלאומי?. מתי נכנסת הקצבה לחשבון הבנק?.

קצבת הנכות  משולמת מהיום ה91- לקביעת דרגת אי-הכושר. לדוגמה: אם נקבעה לך דרגת אי-כושר החל מ,1.1.2024- תקבל קצבה מ.1.4.2024.

באיזה תאריך נכנסת קצבת נכות כללית לחשבון הבנק?.  ב28- בכל חודש עבור אותו החודש.

עוד באתר החזרי מס מענק עבודה אולי גם אתם זכאים 

צעד אחר צעד כך תוכלו להדפיס תעודת נכות דיגיטלית

היכן מדפיסים את התעודה החשובה המעניקה הטבות ומענקים?. ביטוח לאומי תעודת נכה דיגיטלי ניתנת להדפסה באמצעות אתר האינטרנט של הביטוח הלאומי אמצעות הקשת פרטים אישיים שקיימים בידי המוסד לשם הנפקת תעודת נכה דיגיטלי.

לאחר הבחירה בסוג התעודה, בשלב הבא תידרשו להזדהות פרטים מזהים של שמכם או באמצעות טלפון או מייל שאומתו על ידכם בביטוח הלאומי. אם תעדיפו להזדהות באמצעות פרטי הטלפון או המייל שלכם, והם עדיין לא עודכנו ואומתו במערכת, תוכלו לעדכן ולאמת אותם בקישור עדכון אמצעי קשר דיגיטליים. לידיעתכם, במקרה של הפקת תעודת ילד נכה, ההזדהות תהיה עם פרטי אחד מההורים או מקבל הקצבה.

כניסה לאזור האישי

כניסה לאזור האישי