ארבעה טיפים להגדלת החיסכון הפנסיוני

Reading Time: 2 minutes

ארבעה טיפים להגדלת החיסכון הפנסיוני

באמצעות רכישת הרגלי צריכה נכונים בתחום הביטוח הפנסיוני והפיננסי ניתן לייעל את ביצועי התא הכלכלי , להגדיל את החיסכון את הפנסיוני והעושר האישי, לצד הקניית הגנות בסיסיות מקטסטרופות כלכליות. ארבעה טיפים קלים להבנה  , פשוטים לביצוע ( ו…לא יקרים ). אתר הכלכלן מגיש גתבה חשובה בשפה פשוטה ארבעה טיפים להגדלת החיסכון הפנסיוני. איך לחסוך יותר כסף לפנסיה. 

ארבעה טיפים להגדלת החיסכון הפנסיוני

ארבעה טיפים להגדלת החיסכון הפנסיוני

 

חוסכים יותר ארבעה טיפים להגדלת החיסכון הפנסיוני

האמת שזה לא ממש משנה באיזו חברת ביטוח או קרן פנסיה אתם חוסכים . זה גם לא משנה אם חוסכים במסגרת ביטוח מנהלים או קרן פנסיה . חשוב להכיר כיצד בנויה התכנית שלכם וכיצד ניתן לחסוך יותר כסף לגיל הפנסיה לשלם פחות דמי ניהול ולקבל יותר חיסכון בקרן השתלמות

בדיקת דמי הניהול בקרן הפנסיה שלך

דמי הניהול , עמלת ניהול החיסכון, הוא אותו רכיב נעלם שנגבה בגין ניהול החיסכון , עם או ללא קשר לתוצאות שהשיג הגוף המנהל את הכספים . דמי הניהול , כמו כל עלות אחרת הוא רכיב הנתון למו"מ בין הלקוח / המבוטח/ החוסך לבין היצרן – באופן ישיר או באמצעות הסוכן. היו מודעים לגובה דמי הניהול הנגבים מכם ובדקו את שיעור דמי הניהול ואת תוקף ההנחה שניתנה לכם.

איך יודעים אם משלמים עמלות מיותרות?.  באתר האוצר ניתן לצפות באחוז דמי הניהול הממוצע שגובה הקרן מכלל העמיתים. השוו אותם לאחוז דמי הניהול שנגבים ממך.

ביקורת שנתית לחיסכון הפנסיוני

אחת לשנה השלחים לעמיתים דוחות מפורטים אודות החיסכון. הדיווח כולל את ההפקדות, תאריכי ההפקדות, יתרת הסגירה של שנה קודמת. מספר זה אמור להיות שווה או גדול, ליתרת הפתיחה והסגירה של השנה הנוכחית.
באחריות כל חוסך לבצע בדיקה יסודית של הדו"ח. יש לכם שאלות?. פנו לסוכן הביטוח לקבלת הסברים.

התאמת המוצר לחוסך וצרכיו

המוצר הפנסיוני מכיל לרוב רכיבי ביטוח חיים וביטוח למקרה אובדן כושר עבודה. הצורך הביטוחי הוא נתון משתנה מאדם לאדם על פי מחזור החיים וההעדפות האישיות. בדיקה תקופתית של סכומי הביטוח בפוליסה תתאים את גובה סכום הביטוח לצרכי התא המשפחתי , תאפשר עדכון הסכום כלפי מטה או מעלה לפי הצורך ותייצר הגנה כלכלית לבני המשפחה.

ביטוחים משלימים – נכויות

הפיצוי במקרה של אובדן כושר בודה אינו הפיצוי היחיד שניתן לרכוש. סל המוצרים בחברות הביטוח כולל סל ביטוחים משלימים אשר ישלמו את סכומי הביטוח במקרה של חבלה גופנית.