מתי מסתיימת שנת המס 2023? כיצד נערכים ומה חשוב לעשות

Reading Time: 2 minutes

מתי מסתיימת שנת המס 2023? כיצד נערכים ומה חשוב לעשות

בכל שנה באזור חודש נובמבר נכנס העולם העסקי בישראל ובעולם לכוננות סוף שנה. סיום השנה ואירוע המס השנתי. אתר הכלכלן מגיש לכם מדריך מיוחד: מתי מסתיימת שנת המס 2023? כיצד נערכים ומה חשוב לעשות

באיזה תאריך נגמרת שנת המס הנוכחית? 

באופן רשמי בתאריך 31/12/2023 נגמרת שנת המס 2023. אולם ישנן פעולות שניתן לבצע עד 15/01/2024 ולייחס, באישור פקיד שומה ובהתייעצות עם מייצג מוסמך במס הכנסה, לשנת המס הקודמת.

מה עושים לקראת סוף שנת המס? לא רק הוצאות

ראשית חשוב להדגיש כי כל פעולה צריכה להיעשות תוך התחשבות לא רק בתקנות מס הכנסה. חשוב לקחת בחשבון את הלך הרוח של פקיד השומה. אם בעבר היה מקובל להקדיש את חודש דצמבר לדחיית הכנסות וצבירת הוצאות, הרי שהיום המצב שונה.

עוד באתר – אישור על ניהול פנקסי חשבונות הדפסה מאתר מס הכנסה

לאור הלחץ הקיים ברשות המיסים לגביר את גביית המס מעסקים, חשוב לא לבצע מהלכים דרסטיים. נכון, מקובל לצבור הוצאות מוכרות למס בתקופה זו, אבל תחפשו הרפתקאות שבסופו של דבר יביאו את המייצג שלכם לבצע פריסה של הוצאות או להכיר בהן לאורך השנה הבאה.

תשכחו מהוצאות רכב…תתמקדו בהשבחת מערכות המידע והנוכחות הדיגיטלית

חודש דצמבר מתאפיין בהגדלת הקניות של הציבור כולו. לכן בניגוד לשנים קודמות, דווקא בשנה של משבר כלכלי ומיעוט הכנסות בחלק הראשון של השנה, אפשר להתמקד בהגברת הנוכחות הדיגיטלית, לכשעצה זו הוצאה מוכרת ב-100%, לרכוש שטחי פרסום עתידיים, ולהגדיל את ההכנסות ממסחר ברשת או השגת לידים.

הוצאות רכב לעצמאים כמה החזר באמת מקבלים

לקראת סוף השנה הגיע הזמן לבדוק כמה באמת שווים החזרי המס עבור הוצאות רכב לעצמאים.

החל מהחודש עצמאים יקבלו הכרה בהוצאות דלק רק אם הגישו את ההוצאה באמצעות חשבונית ממערכת חשבוניות מרכזית. על מנת שזה יקרה הם צריכים להתקין דלקן בעלות של מאות שקלים. גם אם מדובר באפליקציה או כרטיס תדלוק.

מה יוצא מכל זה. נקח דוגמא של עצמאי המתדלק בעלות של 1,000 שח בחודש. מתוך זה 40% מוכר כהוצאה ( המעמ כלול). ז"א 400 שח בלבד כפול שיעור המס השולי. אם נחשב לפי 15% מס שולי, נראה כי על הוצאה של 1000 שח לדלק, העצמאי יקבל ניכוי בשווי 60 שח. במספרים זה יוצא 6%.

איזה הוצאות מוכרות 100% לצורכי מס הכנסה? 

האם כל הוצאה נכנסת לקטגוריה הוצאה מוכרת לצורך חישוב מס הכנסה?. ממש לא. ישנן הוצאות כמו דמי ביטוח לאומי המוכרות בניכוי של 60%. אז מה כן מוכר מלא?.

זה הזמן לוודא שממשתם את ההוצאות בנושאי פרסום, הפרשות פנסיה לעובדים עד תקרה מותרת, הוצאות החשמל של המשרד ( לעובדים בבית תקרות אחרות ), לסיים את התשלומים בגין הנהלת חשבונות ושירותי תקשורת.

שכירים? מה אתם חייבים לבצע בשנת המס 2024?. המענקים בדרך אבל חייבים להגיש בקשה 

כחלק מהסיוע לאוכלוסייה האזרחית בעת מלחמת "חרבות ברזל" ניתנה אורכה להגשת התביעות בגין שנת הזכאות 2021 עד ליום 31/03/2024 הגשת התביעה הינה באמצעות בקשה מקוונת בלבד באתר הרשות.