תיאום מס לשנת 2022 עכשיו באתר מס הכנסה

Reading Time: 2 minutes

תיאום מס לשנת 2022 עכשיו באתר מס הכנסה

בכל שנה שולחת רשות המיסים טופס הארכת תוקף לאישורי תאומי המס שבצעו שכירים. כעת החל מחודש מאי ניתן לבצע תיאום מס לשנת 2022 עכשיו באתר מס הכנסה לשנת המס הנוכחית. 

תיאום מס לשנת 2022 עכשיו באתר מס הכנסה

תיאום מס לשנת 2022 עכשיו באתר מס הכנסה

 

מעכשיו בצעו תיאום באינטרנט

רשות המסים פתחה אתמול את המערכות לעריכת תיאום מס באינטרנט לשנת 2021, וכבר ביממה האחרונה כ-3,500 איש הפיקו אישורים לשנה הנוכחית. מידי שנה הרשות מפיקה אישורים לתיאום מס למעלה מחצי מיליון איש. חשוב לדעת כי האישורים לתאום מס שהופקו בשנת 2020 תקפים עד לתשלום משכורת פברואר או עד ל-13.3.2021, לפי המוקדם. והאישורים לתיאום מס לגמלאים לשנת 2020 תקפים עד 13.5.2020.

איך עושים תיאום מס הכנסה באינטרנט לשנת המס החדשה

קיימות שתי חלופות לעריכת תיאום מס באינטרנט, מכל מקום, בכל זמן ומבלי לצאת מהבית. האפשרות הראשונה היא באמצעות יישום אינטרנטי בו עורכים באופן עצמאי את תיאום המס ומדפיסים מיידית את אישור מס למעסיק עם מדרגת המס שקבע פקיד השומה שלכם. אפשרות זו מתאימה להקלות מסוימות, להכנסות מסוימות וכן לתיאום מס ראשון לשנה.

האפשרות השנייה היא באמצעות מערכת הפניות באינטרנט למשרדים לבקשת עריכת תיאום מס. אפשרות זו מתאימה לכל ההכנסות, וההקלות המפורטות בטופס הבקשה להקלה ולתיאום בחישוב ניכוי המס ע"י פקיד השומה (טופס 116) וכן לתיאום מס חוזר באותה שנת מס. במסגרת אפיק זה מזינים במערכת את הפרטים האישיים, מצרפים את טופס 116 ומסמכים נלווים, ותוך 5 ימי עבודה האישור ימתין להדפסה ביישום לתיאום מס.

טופס 116 מס הכנסה להדפסה

הכירו את טופס 116 לשנת 2022 . יש לצרף תלושי משכורת או קיצבה מכל המשלמים וכן מסמכים המתייחסים לבקשות להקלה ממס.

היכן יש הנחיות נוספות ?  מפורט מעבר לדף לפי הסימון בריבוע המתאים. באמצעות טופס זה ניתן להגיש בקשה להקלה ולתיאום בחישוב ניכויי המס באופן אישי.

היכם מגישים את הבקשה ? באתר רשות המיסים אזור אישי או על ידי מייצג ברשות המיסים או ישירות אצל פקיד השומה. 

שכירים רבים המועסקים בשתי עבודות ויותר יכולים להקטין את חבות המס במהלך השנה ובסופה להגיש בקשה להחזר מס. מדובר לא פעם באומנים או מי שבחר לעבוד במשרה נוספת ומקבל תלוש שכר ותנאים סוציאליים. 

הורידו כאת מהאתר – טופס 116 לשנת 2022 להורדה והדפסה