דמי ניהול בקופת גמל – בדיקת עמלות והנחות בדמי ניהול

דמי ניהול בקופת גמל – בדיקת עמלות והנחות בדמי ניהול

החיסכון בקופות הגמל, קרנות פנסיה וקרנות השתלמות משלים נדבך חשוב בחיסכון הפנסיוני של הציבור. אולם חיסכון זה כרוך בתשלום עמלות לגופים המנהלים. כיצד ניתן להוזיל את העמלות הנוגסות בחיסכון?. מדריך חיסכון הוזלת דמי ניהול בקופת גמל – בדיקת עמלות והנחות.

פנסיה גמל השתלמות מוצרי החיסכון והעמלות שאתם משלמים.

בכל קופת חיסכון פנסיוני נגבות עמלות. מה אומר החוק?. בהתאם למוצר הוא מתיר לגבות עמלה. כמה זה עולה לנו?.

קופת גמל עד 1% מהצבירה ו 4% מהפרמיה השוטפת

קרן השתלמות עד 2% מחיסכון לשנה

קרן פנסיה עד 0.5% מהחיסכון המצטבר ועד 6% מהפרמיה השוטפת.

העמלה היא המנוע מאחורי המאמצים, הלגיטימיים, שמשקיעים גופי הניהול על מנת שנעביר אליהם את החיסכון. בואו נראה כמה זה יכול להיות שווה להם.

דוגמאות לעמלות בקרן השתלמות עם חיסכון של 500,000 שח

לקחנו דוגמא פשוטה עד כמה שיחת טלפון ובירור מול הגוף המנהל, סוכן הביטוח או המשווק הפנסיוני, יכול לסייע לכם לחסוך עוד כמה אלפי שקלים בשנה. מה חשוב לזכור?. גם בשנים בהן התשואה שלילית או אפסית גופי הניהול יכולים לגבות דמי ניהול מצבירה.

שני אחוז 2% עמלה שנתית על החיסכון 10000
אחוז וחצי 1.50% עמלה שנתית על החיסכון 7500
אחוז 1% עמלה שנתית על החיסכון 5000
חצי אחוז 0.50% עמלה שנתית על החיסכון 2500

עוד באתר העלאת קצבאות הנכים 2025 כמה נקבל יותר

מה למדנו מהטבלה?. כל חצי אחוז יכול להיות הרבה יותר מסתם מספר ולהוסיף לחיסכון שלכם אלפי שקלים בשנים. הכסף החשוב, במקום שיופנה לעמלות, יישאר בכיס של החוסך.  כמה חסכנו במקרה של הדוגמא?. עוד 7500 שח לשנה ובמשך שלוש שנים, בהנחה של תשואה חיובית או אפסית, עוד כ 22,000 שח. 

היום בו השתנו הכללים בשוק החיסכון הפנסיוני

בינואר 2013 נכנסו לתוקפן התקנות החדשות בדבר תקרת העמלות בקופות הגמל. דמי הניהול בקופות הגמל יעברו ממודל פשוט למודל מורכב וקופות הגמל נערכו לקראת התייקרות דמי הניהול בקופת הגמל וגביית העמלה החדשה  – עמלה קבועה מהפרמיה השוטפת שמאפשרת גביה של עד 4% מהפרמיה החודשית המופקדת לקופת הגמל . 

רק החוסך יכול להחליט היכן ינוהל הכסף לא סוכן הביטוח ולא המעסיק 

העמלה החדשה ודמי הניהול בקופות הגמל נוגסים וכמחצית מהחיסכון בקופת הגמל. במודל החדש שקבע האוצר הלקוח מאבד את הרגליים ואת הידיים. כאשר הוא נאלץ להתמודד עם 2 סוגים של עמלות ואין לו היכולת להבחין ולהבין תמיד את המשמעות כאשר הוא מקבל את הדוח השנתי. עשרות אלפי חוסכים שפתחו קופות גמל בבנק והיו רגילים לשלם עמלות נמוכות ישלמו החל מעתה עמלות ודמי ניהול בקופת הגמל שלהם במודל שחושף אותם לפגיעה בחיסכון . 

 

 

כתיבת תגובה