המפקח על הביטוח פניות הציבור רשות שוק ההון ביטוח וחיסכון
מה שהיה פעם מוסד המפקח על הביטוח הפך ברבות השנים לרשות שוק ההון ביטוח וחיסכון. כמו רשויות אחרות במדינה, שתפקידן הוא, בין היתר, להגן על ציבור הלקוחות והחוסכים, גם ניתן לפנות, באמצעות האתר, ולהגיש תלונה או בקשה לבירור באמצעות מערכת המפקח על הביטוח פניות הציבור רשות שוק ההון ביטוח וחיסכון ולהתעדכן בתוצאות הפניה.
תחומי הפעילות של רשות שוק ההון ביטוח וחיסכון
ביטוח
חיסכון פנסיוני
מידע לגופים
הסדרה וחקיקה
סוכנים ויועצים
עוד באתר חגים 2024 תאריכים וחופשות מעבודה ולימודים
חינוך פיננסי
הר הכסף
הר הביטוח
מידע לציבור
שירותים פיננסיים מוסדרים
פניות הציבור
שליטה, רישוי והעברת מוצרים
תפקידה של היחידה לפניות הציבור במשרד האוצר מתמקד במישורים הבאים :
- קבלת תלונות מהציבור על חברות הביטוח / קרנות פנסיה / קופות גמל / סוכני ביטוח
- אכיפה על הגופים המוסדיים המפוקחים על ידי הממונה על שוק ההון ביטוח וחיסכון במשרד האוצר.
- מערכת היחסים שבין המבוטחים והחוסכים לגופים המוסדיים
- מודעות פנסיונית של ציבור החוסכים
תהליך הפניה תלונות ובירורים תחום החיסכון הפנסיוני חברות ביטוח פנסיה גמל השתלמות
מיצוי הפניה לגוף המוסדי טרם פניה למשרד האוצר. זה חשוב מאד. אם למשל פניתם לקרן הפנסיה או חברת הביטוח בשאלה לבירור, יש להמתין עד קבלת התשובה מהם. לא מרוצים?. רק אז יש לבצע פניה למפקח על הביטוחים.
לאחר מכן, במידה ולא קבלתם מענה הולם, לדעתכם, יש להגיש את הפניה טופס מקוון להגשת פניית ציבור
לאחר מכן, באזור האישי תוכלו לעקוב אחר התקדמות הטיפול בפנייתכם באמצעות
הפרטים החשובים שצריך לצרף לפניה
על מנת שפנייתכם תקבל את הטיפול הטוב ביותר, חשוב לציין את כל פרטי הזיהוי של המקרה. מה למשל?.
הפרטים האישיים שלכם! מה זה כולל?. שם הפונה, מספר תעודת זהות/ח.פ., כתובת למשלוח דואר, מספר טלפון/פקסימיליה וכתובת דואר אלקטרוני.
המוצר שבגינו אתם פונים?. למשל מספר פוליסת ביטוח, מספר עמית בקרן הפנסיה וכו.
ומה לגבי החברה שמנהלת את כספכם?. כאן חשוב לציין בצורה מדויקת חברת הביטוח, קרן הפנסיה, או הגוף המוסדי.
לאתר הבית של החלקה לפניות הציבור באתר האוצר
- לרשימת הממונים על פניות הציבור בחברות הביטוח
- לרשימת הממונים על פניות הציבור בקופות הגמל
- פניה למפקח על הביטוח רשות שוק ההון ביטוח וחיסכון