המפקח על הביטוח פניות הציבור הגשת תלונה

Reading Time: 2 minutes

המפקח על הביטוח פניות הציבור

משרד האוצר מאפשר למבוטחים להגיש פניות אצל המפקח על הביטוח פניות הציבור. בכתבה זו נגיש מדריך להגשת פניה למפקח על הביטוח. למי מיועד השירות?. אזרח המבקש להגיש תלונה לרשות שוק ההון ביטוח וחיסכון. באלו נושאים וחברות מטפל האגף?.
ביטוח
פנסיה
גמל
נושאים נוספים עליה מפקחת הרשות כמו יועץ פנסיוני, קרן הפנסיה, קופת הגמל וסוכני ביטוח.

עושים סדר – לאיזו רשות שייך המפקח על הביטוח פניות הציבור הכירו את רשות ההון במשרד האוצר. 

בעבר פעל הפיקוח כיחידה של משרד האוצר. אולם כעת היא מוגדרת כרשות עצמאית.  חברות הביטוח בישראל מפוקחות על יד משרד האוצר ושר האוצר העומד בראשו את המדיניות מוביל תפקיד המפקח על הביטוח באגף שוק הון ביטוח וחיסכון .

תפקיד המפקח הוא לפקח ולהסדיר את פעילות שוק הביטוח שנחשבת לגדולה בהיקפה בתחום הפיננסי ,שנייה רק לבנקים ומרכזת את מרבית חשבונות  הציבור לגיל פרישה. לצד מחלקת אכיפה על חברות הביטוח באדף שוק הון ביטוח וחיסכון במשרד האוצר מפעיל גם יחידות להסדרה , חקיקה ופיתוח שוק הביטוח בישראל .

הגשת תלונה חדשה אצל שוק ההון ביטוח וחיסכון 

באמצעות הקישור – לחצו כאן  – ניתן לבצע פניה למפקח על הביטוח . חשוב לזכור כי הטיפול בפניה אורך לעיתים חודשים ארוכים והוא רק התחלתו של פינג פונג בין עובדי הפיקוח על הביטוח ותלונות הציבור לבין חברות הביטוח. בקיצור . לא לתלות תקוות גדולות .

האם עורך דין יכול להגיש תלונה בשם לקוח?.

כן. אולם עו"ד או סוכן ביטוח שפונה בשם לקוח, יצרף ייפוי כוח מתאים. פניות ללא ייפוי כוח לא תטופלנה.

פניות הציבור אגף שוק ההון ביטוח וחיסכון 

משרדי המפקח על הביטוח רח' קפלן 1 ירושלים 91950 ( ליד הכנסת קרית המוזיאונים ) אין קבלת קהל במשרדי המפקח ולכן תלונה למפקח על הביטוח היא בכתב או באמצעות פניה טלפונית

מוקד טלפוני שמספרו 3002* או בטלפון שמספרו 0779208567, בימים א'- ה', בין השעות 9:00 – 16:00.

המפקח על הביטוח מאפשר פניה באמצעות מגוון כלים. לא פעם נשמעה ביקורת כלפי זמני הטיפול של המפקח על הביטוחים . הציבור צריך להכיר היטב את המפקח על הביטוח טלפונים שכן הוא שומר הסף של החיסכון הפנסיוני שלו. 

פניות הציבור הגשת תלונה מפקח הביטוח

פניות הציבור הגשת תלונה מפקח הביטוח

כל הדרכים לדווח לממונה על שוק ההון ביטוח וחיסכון

מערכת הפניות המקוונת – להגשת תלונה ולפנייה בשאלה.
טופס מקוון ללא צורך ברישום: https://pe.cma.gov.il/sp/sp
משלוח טפסי הגשת תלונה או פנייה בשאלה באמצעות פקס מס' 02-5695352
דוא"ל Panats-sh@mof.gov.il

המפקח על הביטוח פניות הציבור במשרד האוצר מטפל גם ברישוי סוכני ביטוח . ב 2022 סיים מר משה ברקת כהונה פורייה. מאז מחזיק עמית גל בתפקיד ראש הרשות ( זמני).